تصویری آرمانگرایانه ازهنر متعالی
[ ]
سینمای حرفه ای داعش (18+)
نظرات

سینمای حرفه ای داعش

Image result for ‫عکس فیلمسازی داعشی ها‬‎Image result for ‫عکس فیلمسازی داعشی ها‬‎

منبع:www.iribnews.ir

پایگاه خبری ایلاف، در گزارشی به پشت پرده انتشار ویدیوهای هالیوودی و کاملا حرفه ای گروه تروریستی داعش اشاره کرد و این سئوال را مطرح کرد که چه کسی در تولید این فیلم ها نقش دارد؟
جهانی که ویدیوهایی از سربریدن اتباع بیگانه به دست «جان» داعشی یا سوزاندان معاذ الکساسبه خلبان اردنی را مشاهده کرده است به شدت عصبانی و از نظر روحی به شدت آسیب دیده است اما در این میان آنچه موجب شگفتی افکار عمومی است تکنولوژی عالی به کار گرفته شده در تصویربرداری این ویدیوهاست زیرا ویدیوهایی که این جنایات را به تصویر می کشد در حد اعلای کیفیت قرار دارند و حتی با صحنه های مشابه با فیلم های هالیوودی برابری می کنند.

 

Image result for ‫عکس فیلمسازی داعشی ها‬‎
با هر فریم این فیلم ها، آنانکه اهل فن هستند این سئوال را مطرح می کنند که چه کسی در تهیه چنین فیلمی نقش داشته است؟ پیام این فیلم ها که در آن جنایاتی چون سربریدن، سوزاندن، سنگسار و شلیک تیر خلاص به سر قربانیان به تصویر کشیده می شود چیست؟
ویدیوهایی که داعش از عملیات نظامی خود در مصر، سوریه و عراق منتشر می کند نمی تواند تولید انسان های آماتور باشد، در ساخت این فیلم ها افرادی حرفه ای نقش دارند چرا که فناوری به کار رفته در آن فناوری سینمایی است و به همین منظور سبب شکل گیری این کنکاش می شود که مسئول شاخه رسانه ای این گروه خشن، کیست؟

 

Image result for ‫عکس فیلمسازی داعشی ها‬‎
برخی از منابع مطبوعاتی در پژوهش های خود به اطلاعاتی دست یافته اند که بخشی از آن را روزنامه دیلی میل انگلیس اینگونه فاش کرد.
یک کارگردان 32 ساله آمریکایی که اصالت سوری دارد و متولد فرانسه است مسئول اصلی تهیه و کارگردانی فیلم هایی است که داعش عرضه می کند.
این فرد محمد ابوسمرا نام دارد و در سال 2009 در آمریکا به حمایت از تروریسم متهم شده بود تا پس از آن دفتر تحقیقات فدرال آمریکا برای هر فردی که اطلاعاتش سبب بازداشت این تروریست شود 50 هزار دلار جایزه تعیین کند.
ابوسمرا در یک مدرسه کاتولیک درس خوانده و پس از آن دروس عالی تصویربرداری سینما و استفاده از فناوری نوین سینمایی را فرا گرفت ، او پس از مدتی به داعش پیوست و مسئولیت بخش رسانه ای و تبلیغاتی این گروه را به دست گرفت.

 

Image result for ‫عکس فیلمسازی داعشی ها‬‎
چارلز لسنی کارشناس امور تصویربرداری سینما می گوید:« هیچ گروه تندرویی تاکنون نتوانسته است در زمینه تاثیر وسایل ارتباطاتی و تبلیغات رسانه ای بر افکار عمومی بهتر از داعش عمل کند، این گروه به طور حرفه ای از رسانه و شبکه های مجازی برای ارسال پیام هایش بهره گرفته است.»
اما ساندی تایمز نوشت، مسئولیت فیلمبرداری و تولید فیلم های داعش با پنج انگلیسی است که اصالت پرتغالی دارند.
بر اساس نوشته ساندی تایمز مسئول اصلی بخش تبلیغات داعش، بر عهده «نرو سرایوا» 28 ساله است که بیشتر عمرش را در لندن گذرانده است. این فرد به همره چهار نفر از دوستانش به اسلام گرویدند و در سال 2012 به سوریه منتقل شدند و به داعش پیوستند.

 

فیلم و عکس هایی از سوتی های داعش
ساندی تایمز برای تایید مدعای خود به نوشته ای از سرایوا در توئیتر اشاره کرد و نوشت:« سرایوا ماه ژوئیه و 39 روز قبل از انتشار ویدیوی سربریدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی در توئیتر نوشته بود : سازمان(داعش) به زودی فیلم جدیدی را به تصویر می کشد، وی در این نوشته از آنانکه در این فیلم نقش ایفا کرده اند تشکر کرد.»
این روزنامه نوشت:« این پنج نفر از عاشقان فوتبال هستند یکی از آنها با نام فابیو بوکاس، 22 ساله، در سال 2012 و برای مدتی در تیم لیسبون بازی می کرد، او در آکادمی باشگاه اسپورتیگ لیسبون فوتبال را فرا گرفت اما پس از آنکه اسلام آورد نامش را به عبدالرحمان الاندلسی تغییر داد. این فرد همکاری با داعش را به منزله مشارکت درجنگ مقدس می داند و در این باره در فیسبوک نوشت جنگ مقدس تنها راه حل برای بشریت است.»
ساندی تایمز ادامه داد، «سالسو رودریگز دا کوستا» یکی دیگر از پنج جوان فعال در بخش تبلیغات و رسانه داعش است که در تست فنی باشگاه آرسنال انگلیس حاضر شده بود.

Image result for ‫عکس فیلمسازی داعشی ها‬‎
بر اساس اطلاعاتی که مطبوعاتی اروپایی منتشر کرده اند چنین افرادی در پشت صحنه تهیه و کارگردانی ویدیوهای منتسب به داعش هستند . اما سئوالی که پیش می آید این است که فناوری داعش برای تصویربرداری و ساخت این ویدیوهای هالیوودی چیست؟
کارشناسان با صحه گذاشتن بر روی اقوالی که ساخت ویدیوهای داعش را کاملا حرفه ای می دانند می گویند:« آنان برای تهیه این تصاویر از چندین دوربین استفاده می کنند.»
محمد برهان کارگردان مصری می گوید:« داعش در تصویربرداری ها از فناوری های نوین استفاده می کند و این امر با وضوح تصاویر ویدیویی و شفافیت فیلم هایی که در پایگاههای اینترنتی منتشر می کند به طور کامل مشهود است. داعشی ها در مصر از دوربین «گوپرو» استفاده می کنند که دوربینی معروف با قیمت بالاتر از 1000 دلار است که می توان آن را بر روی لوله تفنگ( تسلیحاتی چون تیربار) نصب کرد. داعشی ها در عملیات کرم القوادیس که به کشته شدن 31 نظامی مصری منجر شد از این دوربین استفاده کرده بودند.»

Image result for ‫عکس فیلمسازی داعشی ها‬‎
وی افزود:« داعش در ویدیوهایی خود از گرافیک های حرفه ای بهره می برد، این گروه برای تصویر برداری یک صحنه مستند دست کم از چهار دوربین بهره می گیرد، آنان از سیستم «نک مایک وایرلس»بهره می برند که قیمت هر یک آن، 3000 دلار است، زاویه تصویربرداری های آنان بسیار حرفه ای است و این نشان می دهد کارگردان فیلم بسیار حرفه ای است ، مونتاژ فیلم هایشان هم بسیار ماهرانه است.»
دکتر خالد خیرت، استاد مردم شناسی در دانشگاه الازهر مصر می گوید:« ممکن است استفاده داعش از شبکه های اجتماعی و یوتیوب اقدام فردی باشد اما این اقدام در مقابله با ائتلاف بین المللی علیه داعش، موفقیت روانی و تبلیغاتی داشته است.»
وی افزود:« جوانان به ویژه آنانکه سن و سال پایین تری دارند فیلم های آمریکایی و کارتون های خشن زیادی را دیده اند به همین منظور به ویدیوهای خشونت بار داعش گرایش دارند و این گرایش خود خدمتی به داعش است و در چارچوب اهداف این گروه قرار دارد... داعش در جنگ، راهبرد ترویج خوف را در پیش گرفته است و این راهبرد تاکنون برای این گروه دستاوردهایی هم در پی داشته است که فرار نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه از میدان های نبرد و تسلیم شدن بی چون و چرای ساکنان برخی استان های عراق و سوریه نتیجه همین سیاست است زیرا افرادی که میدان را خالی گذاشته اند و یا تسلیم شده اند از افرادی هستند که به خوبی می دانند این گروه یک گروه تبهکار و ضد بشری است.»

Image result for ‫عکس فیلمسازی داعشی ها‬‎

صبره قاسمی که خود نیز مدت زمانی عضو گروههای تروریستی بود می گوید:« گروههای تروریستی در مقایسه با دیگر گروهها در استفاده از فناوری های رسانه ای و تبلیغی، موفق تر عمل کرده اند... وقتی ویدیوهای داعش و انصار بیت المقدس را دیدم پی بردم آنان از فناوری هایی فراتر از هالیوود بهره می گیرند، آنان در اوج سادگی فیلم های اکشن می سازند. ساده از این منظور که وقتی فیلمی در یک کشور ساخته می شود تا به مرحله اکران برسد باید بازبینی های فنی و تخصصی زیاد و خاصی را طی کند اما داعش در مدت زمانی کوتاه و با کمترین بازبینی فیلم هایی می سازد که کیفیت بسیار بالایی دارند.»
وی درباره ویدیوهای منتسب به انصار بیت المقدس( گروهی تروریستی در مصر) گفت:« فیلم های متعلق به این گروه از خارج از مصر منتشر می شود، باورم این است این فیلم ها از اسرائیل ، نوار غزه ، ترکیه یا قطر پخش می شوند. فیلم های داعش در عراق و سوریه نیز از مکانی نزدیک به این کشورها مثل کشور ترکیه پخش می شوند.»
سرلشکر حسین عبدالرزاق ، کارشناس مسائل نظامی در مصر، می گوید:« نباید بر این باور باشیم که داعش و انصار بیت المقدس متشکل از افرادی با اندیشه عصر حجری هستند و چیزی از فناوری و تکنولوژی روز نمی فهمند. در میان این گروهها جوانانی از اروپا ، جهان عرب، پزشکان، مهندسان حضور دارند که در تعامل با فناوری اطلاعات توانمندی قابل توجهی دارند. داعش در شکل دهی بازوی تبلیغاتی و رسانه ای توانمند برای خود موفق عمل کرده است... البته این روند دو گانگی موجود درگروهی مثل داعش را ثابت می کند زیرا از یک سو در بعد فکری، بشری و حقوقی واپسگرا و مرتجعند و از سوی دیگر برای جذب نیرو و تاثیر بر اندیشه جوانان و نوجوانان، از فناوری نوین و پیشرفته عصر بهره می گیرند.



تعداد بازدید از این مطلب: 3670
برچسب‌ها: داعش , هالیوود ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

جمعه 1 اسفند 1393 ساعت : 9:28 قبل از ظهر | نویسنده : م.م
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
درباره ما
تقدیم به عزیز سفرکرده ام (فاطمه) .گرچه ناگهان مراتنها گذاشتی ولی به دیداردوباره ات امیدوارم،درلحظه موعودی که ناگهان میآید. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- د رقرونی هم دور وهم نه چندان دور( ایران )باوجود نشیب و فراز های تاریخی بسیارش در بازه های زمانی مکرر،همواره ابرقدرتی احیا شونده و دارای پتانسیل و استعدادبالا برای سیادت برجهان بود .کشورما نه تنها از نقطه نظرقابلیتهای علمی و فرهنگی ،هنری ،ادبی و قدرت نظامی یکی از چندتمدن انگشت شماری بود که حرف اول را دردنیاهای شناخته شده ی آن زمانها میزد، بلکه در دوره هائی طلائی و باشکوه ،قطب معنوی و پرجلال و جبروت جهان اسلام نیز بشمار میرفت . در عصر جدید که قدرت رسانه بمراتب کارآمد تر از قدرت نظامیست باید قابلیتهای بالقوه و اثبات شده ایرانی مسلمان را برای ایجاد رسانه تعالی بخش،درست و کارآمدبه همه یادآوری نمودتا اراده ای عظیم درهنرمندان ما پدید آید درجهت ایجاد (سینمای متعالی)و پدیدآوردن رقیبی متفاوت و معناگرا برای سینمای پوچ ،فاسد و مضمحل غرب و شرق نسیان زده و بالاخص " غول هالیوود"که برکل جهان سیطره یافته است.شاید بپرسید چرا سینما؟...جواب این است : سینما تاثیر بخش ترین رسانه در عالم است و باآن میتوان وجود معنوی انسانها را تعالی دادویا تخریب کرد...و متاسفانه تخریب کاریست که در حال حاضر این رسانه با عمده محصولات خودبه آن همت گماشته است و تک و توک محصولات تعالی بخش آن همیشه در سایه قراردارندو بخوبی دیده نمیشوند چون جذابیت عام ندارندو قادر به رقابت با موج خشونت و برهنه نمایی موجودنیستند. دادن جذابیت و عناصر لذت بخش نوین و امتحان نشده بدون عوامل گناه آلود به محصولات تصویری بگونه ای که بتواند بالذات ناشی از محصولات سخیف و ضد اخلاقی رقابت نماید کاریست بس پیچیده که نیازمند فعالیت خالصانه مغزهای متفکر ومبتکراست و من فکر میکنم این مهم فقط از عهده هنرمندان و متفکران ایرانی برخواهد آمد و شاید روزی که من نباشم محقق گردد...شاید
منو اصلی
موضوعات
لینک دوستان
آرشیو مطالب
نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 193
:: کل نظرات : 70

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 25

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 111
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 545
:: بازدید ماه : 6173
:: بازدید سال : 23379
:: بازدید کلی : 526733
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان CINTELROM و آدرس cintelrom.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.