نتایج اسکار 2015
تصویری آرمانگرایانه ازهنر متعالی
[ ]
نتایج اسکار 2015
نظرات

نتایج اسکار 2015

********************************************

گردآوری،ویرایش و تدوین : مهرداد میخبر

هشتاد و هفتمین دوره مراسم اسکار با مراسم فرش قرمز آغاز شد تا پس از ماه‌ها انتظار، از برندگان جوایز آکادمی علوم و فنون هنرهای سینمایی(اسکار) با رای اعضای هر صنف و فیلم برتر با رای تمامی اعضای آکادمی رونمایی شود. اتفاقی که تا صبح به وقت تهران ادامه یافت و در نهایت «مرد پرنده» بار بردن چهار جایزه اصلی، «هتل بزرگ بوداپست» با بردن چهار جایزه دیگر پیشتاز شدند و «ضربه شلاق» نیز با بردن سه جایزه در پی این دو فیلم قرار گرفت.

*******************************************************************************************************************

 این دوره از مراسم با اجرای «نیل پاتریک هریس» 41 ساله در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار شد و این مجری کار دشواری داشت، چرا که جانشین الن دی‌جنرس شده بود. الن دی‌جنرس کمدین و مجری سرشناس تلویزیونی که سال پیش مجری اسکار بود، توانست این مراسم را به پربیننده‌ترین مراسم تلویزیونی در آمریکا در عرض ۱۰ سال گذشته تبدیل کند. و تنها در آمریکا بیش از ۴۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ مراسم اسکار را به طور زنده از طریق تلویزیون دنبال کردند.

آن گونه که هالیوود ریپورتر فاش کرد، گزینه اول امسال نیز الن دی‌جنرس بوده که این درخواست را نپذیرفته است نفر دوم فهرست، کریس راک، هنرپیشه و کمدین سیاه‌پوست بوده که پیش از این در سال ۲۰۰۵ اجرای اسکار را برعهده داشت که او نیز نپذیرفت. سپس سراغ نفر سوم فهرست، جولیا لوئیس دریفوس رفتند که این هنرپیشه و کمدین نیز از قبول اجرای مراسم اسکار سر باز می‌زند و بدین ترتیب قرعه به نام «نیل پاتریک هریس» می‌افتد.
این هنرپیشه، خواننده و کارگردان آمریکایی در اسکار 2015 وظیفه دشواری داشت. به خصوص این‌که همه ناخودآگاه او را با رقیب رکوردشکن و موفق سال گذشته‌اش مقایسه می‌کردند. وی همه تلاشش را کرد تا یک اجرای خوب داشته باشد. 

از جمله کارهایی که در این راستا انجام داد باید به تعریف جک و رقص اشاره کرد. اما یکی از نوآوری های نیل پاتریک هریس، این بود که پیش از معرفی هر فیلم، بازی یا نمایشی انجام می داد که حاضرین حدس بزنند قرار است منتظر کدام نامزد باشند.

 در این میان، برای معرفی فیلم «بردمن» او همه لباس های خود را در آورد و با یک لباس زیر سفید و جوراب های مشکی روی صحنه آمد. این دقیق مشابه صحنه ای غیرمعروف از فیلم بردمن است که Michael Keaton پس از سیگار کشیدن در بیرون از سالن تئاتر، با شورت سفید و جوراب سیاه روی صحنه تئاتر بر می گردد. 
 
مجری اسکار روی صحنه لخت شد
 
«شایستگی جایزه آکادمی» نام رسمی تندیس‌های اسکار است. نام «اسکار» لقبی است که در حقیقت از دهه‌ها قبل بر سر زبان‌ها افتاده و آغازش نامشخص است. با این حال، چندین روایت متفاوت وجود دارد که ادعا می‌شود از منشاء پیدایش لقب «اسکار» پرده برداشته‌اند. رایج‌ترین روایتی که در این باره وجود دارد لقب «اسکار» را به اظهارنظر مارگریت هریک ارتباط می‌دهد. 

بنابر این روایت، هریک زمانی به عنوان کتابدار در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی مشغول به کار بود و در اولین رویارویی‌اش با تندیس طلایی، ابراز می‌کند این مجسمه شبیه عمویش، اسکار، است. چندان مهم نیست که سرآغاز این لقب از کجا بوده، آن‌چه مهم به نظر می‌رسد این است که نام «اسکار» در سال‌های دهه ۱۹۳۰ به طرز فزاینده‌ای در توصیف تندیس آکادمی به کار گرفته شد و از آغاز سال ۱۹۳۹ به طور رسمی توسط آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به کار رفت.
 
نیل پاتریک هریس پس از انداختن اولین متلک که اشاره به سفید پوست بودن اکثر نامزدهای امسال داشت، با خواندن یک ترانه موزیکال مراسم را افتتاح کرد. در این ترانه یادی از فیلم‌های کلاسیک گذشته و حال شد.
امسال فیلم‌های «هتل بزرگ بوداپست» و «مرد پرنده» که هریک نامزد ۹ جایزه اسکار شده‌اند، در ردیف اول نامزدهای بهترین فیلم سال قرار دارند. فیلم‌های «پسربچگی»، «تک تیرانداز آمریکایی»، «بازی تقلید»، «سلما»، «تئوری همه چیز» نیز در زمره نامزدهای بهترین فیلم سال قرار داشتند. هیچ‌یک از نامزدهای امسال در پنج موردبزرگ (یعنی :بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد، بازیگر زن و فیلمنامه) نامزد نشدند. آخرین فیلمی که به این موفقیت دست پیدا کرد «حقه‌بازی آمریکایی» بود و آخرین فیلمی که هر پنج جایزه را برد «سکوت بره‌ها» (1991) بود.

برای دومین بار در تقریبا دو دهه اخیر تمام 20 نامزد جوایز اسکار بازیگری سفیدپوست بودند. در سال 2011 نیز 20 نامزد بخش بازیگری همه سفیدپوست بودند. پیش از آن در سال 1998 چنین اتفاقی افتاده بود. در میان بازیگران رنگین‌پوست که شانس زیادی برای نامزدی داشتند، می‌توان به دیوید اویلوو اشاره کرد که در فیلم «سلما» نقش مارتین لوترکینگ جونیر را بازی کرده است.

مریل استریپ برای نوزدهمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بود. او با فیلم موزیکال «در جنگل» در بخش بهترین بازیگر زن مکمل نامزد بود و این فرصت را یافت که پس از فیلم‌های «کریمر علیه کریمر» در 1980 ، «انتخاب سوفی» در 1983 و «بانوی آهنین» در 2012، برای چهارمین شانسش رابرای بردن اسکارامتحان کند. هیچ بازیگری، -چه مرد و چه زن- به لحاظ تعداد نامزدی به پای مریل استریپ نمی‌رسد. کاترین هپبرن با 12 نامزدی (4 جایزه اسکار) و جک نیکلسن با 12 نامزدی (3 جایزه اسکار)، به لحاظ بیشترین تعداد نامزدی، پس از استریپ قرار دارند.
 
اسکار بهترین جلوه‌های تصویری ویژه به پاول فرانکلین، اندرو لاکلی، ایان هانتر و اسکات فیشر برای فیلم

پس از پایان مراسم فرش قرمز، آمدن مراسم با آمدن نیل پاتریک هریس به روی استیج آغاز شد. پس از اهدای تعدادی از جوایز، کلیپ اهدای اسکار افتخاری امسال به «هایائو میازاکی»، «مورین اوهارا» و «فیلی کافمن» پخش شد. جایزه افتخاری جین هرشولت نیز برای فعالیت های انسان دوستانه نیز به «هری بلافونته» اهدا شد.

در ادامه پس از اهدای جوایز برخی بخش‌ها و پیش افتادن هتل بوداپست، مریل استریپ برای معرفی کلیپ درگذشتگان سینما به روی صحنه آمد و کلیپ تصویری که در آن از رابین ویلیامز تا مایک نیکولز حضور داشتند، به نمایش درآمد. سپس قطعه‌‌ای موسیقی به عنوان میان برنامه دیگری برای اهدای جوایز اجرا شد. در ادامه جوایز چند بخش دیگر اهدا شد. بعد از این، ترانه فیلم سلما توسط جان لجند و کامن در حالی اجرا شد که تمام سالن ایستاده این قطعه را تشویق کردند و سپس اسکار بهترین ترانه به همین قطعه «شکوه» از فیلم «سلما» اهدا شد.

در ادامه نیز جوایز سایر بخش‌ها اهدا شد که تا حدودی مایه شگفتی بود. بزرگ ترین شگفتی درباره اهدای جایزه بهترین بازیگر به «ادی ردماین» برای «تئوری همه چیز»بود. برخلاف تصورات، از «پسربچگی» استقبال خیلی گرمی نشد و اسکار بیشتر به «مرد پرنده» ایناریتو روی خوش نشان داد. برای اهدای جایزه نهاییِ «بهترین فیلم» شان پن روی صحنه آمد و قبل از اعلام نام برنده به شوخی گفت: کی به این عوضی  گرین کارت داده است؟! بعد از حضور عوامل فیلم بر روی صحنه، ایناریتو جایزه‌اش را دریافت نمود و سپس به حقوق مهاجران مکزیکی در خاک آمریکا اشاره کرد؛ حقوقی که در بسیاری از اوقات تضییع می‌شود.
 
اسکار بهترین میکس صدا به کریگ من، بن ویلکینز و تامس کرلی برای فیلم

در آخر فیلم «مرد پرنده» با بردن چهار جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اصلی و بهترین فیلمبرداری، پیشتاز جوایز اسکار هشتاد و هفتم شد. «هتل بزرگ بوداپست» نیز با بردن چهار جایزه بهترین طراحی لباس، بهترین چهره آرایی، بهترین طراحی صحنه و طراحی تولید و بهترین موسیقی متن، یک گام عقب‌تر قرار گرفت.«ضربه شلاق» با بردن سه جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین تدوین و بهترین میکس صدا یک گام عقب‌تر ایستاد.

همچنین فیلم‌های «بین ستاره‌ای» (بهترین جلوه‌های ویژه)، «تک تیرانداز» (بهترین صداگذاری)، «بچگی» (بهترین بازیگر نقش مکمل زن)، «سلما» (بهترین ترانه)، «بازی‌های تقلید» (بهترین فیلم‌نامه اقتباسی)، «آلیس آرام» (بهترین نقش اول زن) و تئوری همه چیز (بهترین بازیگر نقش اول مرد»، هریک با بردن یک جایزه اسکار در جوایز دوره هشتاد و هفتم، سهمی از این رویداد را به خود اختصاص دادند و «آیدا» نیز برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد.

ترکیب کامل نامزدها و برندگان جوایز مختلف اسکار 2015 بدین شرح است(حتی المقدور در مورد هرکدام از برندگان شرحی کوتاه آمده است):


نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
رابرت دوال (قاضی)
اتان هاوک (بچگی)
ادوارد نورتون (مرد پرنده)
مارک رافلو (فاکس کچر)
جی کی سیمونز (شلاق)

برنده: جی کی سیمونز (شلاق)
 
(جی کی سیمونز در سال 1955 در دیترویت ایالت میشیگان آمریکا به دنیا آمد. او فرزند «پاتریشیا نی کیمبل» مدیر و «دونالد ویلیام سیمونز» پروفسور کالج بود. او در کلومبوس اوهایو و میزولا مونتانا بزرگ شد و به دانشگاه مونتانا رفت. سیمونز در برادوی کار خوانندگی و بازیگری اش را آغاز کرد. او بیشتر به خاطر نقش «اکتر امیل سکودا»، یک روانشناس پلیس در سریال «نظم و قانون» و نقش یک نئو نازی سادیسمی در سریال «آز» شناخته می شود. با وجود استعداد فراوانی که دارد هرگز به عنوان یک ستاره درجه یک در هالیوود شناخته نشد اما به عنوان یک بازیگر در نقش های مکمل بسیار پرکار است. سیمونز در سال 1996 با «میشل شوماخر» ازدواج کرد و آنها صاحب دو فرزند هستند.)


نامزدهای بهترین طراحی لباس:

«هتل بزرگ بوداپست» (میلنا کانونرو)
«فسادذاتی» (مارک بریجز)
«در جنگل» (کالین اتوود)
«شریر» (مالیفیسنت)
«آقای ترنر» (ژاکلین دوران)

برنده: «هتل بزرگ بوداپست» (میلنا کانونرو)

(میلنا کانونرو ؛ زادهٔ 1946 (۶۸–۶۹ ساله)) یک طراح صحنه و لباس اهل ایتالیا است.از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به استنلی کوبریک: یک زندگی در تصاویر اشاره کرد.)

 نامزدهای بهترین چهره‌آرایی:

«فاکس کچر» (بیل کورسو و دنیس لیدیارد)
«هتل بزرگ بوداپست» (فرانسس هانون و مارک کولیر)
«نگهبانان کهکشان» (الیزابت ییانی و خورخیو و دیوید وایت)


برنده: «هتل بزرگ بوداپست» (فرانسس هانون و مارک کولیر)



نامزدهای بهترین انیمیشن کوتاه: 
«تصویر بزرگ‌تر»
«نگهبان سد»
«ضیافت»
«من و مولتون من»
«یک زندگی تنها»
 
برنده: «ضیافت»
 
اسکار

نامزدهای بهترین انیمیشن بلند:

«قهرمان بزرگ 6»
«باکسترولز»
«چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2»
«آوای دریا»
«داستان شاهزاده کاگویا»


برنده: «قهرمان بزرگ 6»
 
اسکار


نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه:

«کاپیتان آمریکا»
«طلوع سیاره میمون‌ها»

«نگهبانان کهکشان»

«بین ستاره‌ای»

«مردان ایکس: روزهای گذشته آینده»


برنده:
 «بین ستاره‌ای»
 

(بین ستاره‌ای یا در میان ستارگان ( Interstellar) فیلمی علمی تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است. متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین و مایکل کین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. ماجرای این فیلم دربارهٔ فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند. فیلم‌نامهٔ این فیلم را کریستوفر نولان به همراه برادرش جاناتاننوشته است. کریستوفر به همراه لیندا ابست و اما توماس تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده داشتند. فیزیکدان نظری، کیپ تورن یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی و مشاور علمی فیلم است.)

 

Interstellar film poster.jpg
 

نامزدهای بهترین فیلم کوتاه اکشن زنده:
«Aya»
«بوگالو و گراهام»
«باتر لمپ»
«پروانه»
«تماس تلفنی»

 
برنده: «تماس تلفنی»

اسکار
 
بهترین مستند کوتاه
«خط داغ بحران»
«جوانا»
«نفرین ما»
«دروگر»
«زمین سفید»


برنده: «خط داغ بحران»
 
اسکار

نامزدهای بهترین مستند بلند:
«سیتیزن فور»
«در جستجوی ویوین مایر»
«واپیسن روزها در ویتنام»
«نمک زمین»
«ویرونگا»

برنده: «سیتیزن فور» درباره ادوارد اسنودن
 
اسکار

نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان:
«قصه‌های وحشی» به کارگردانی «دامیان زیفرون» از آرژانتین
«نارنگی‌ها» به کارگردانی «زازا اوروشادزه» از استونی
«تیمبوکتو» به کارگردانی «عبدالرحمان سیساکو» از موریتانی
«آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» از لهستان
«نهنگ» به کارگردانی «آندری زیاگینتسف» از روسیه

برنده: «آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» از لهستان 

(ایدا (تلفظ می‌شود [ˈida]) درامی لهستانی-دانمارکی٬ ساخته کارگردان لهستانی - انگلیسی٬ پاول پاولیکوفسکی٬ محصول سال ۲۰۱۳ است. نام این فیلم در اسکار ۸۷ام بین کاندیداهای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی بود. این فیلم موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم از فستیوال فیلم لهستان و آکادمی فیلم اروپا شد.)

 اسکار

نامزدهای بهتری میکس صدا:
«تک تیرانداز آمریکایی» (آلن رابرت موری و باب اسمن)
«مرد پرنده‌ای» (مارتین هرناندز و آرون گلاسکاک)
«شلاق» (کریس اونس و سینا میلر)
«بین ستاره ای» (ریچارد کینگ)
«ناگسستنی» (بکی سالیوان و اندرو دی کریستیفارو)

برنده: «شلاق» (کریس اونس و سینا میلر) 
 
("ضربه شلاق” اولین باردر سی‌امین جشنواره فیلم ساندنس روی پرده رفت و در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی آمریکایی، جایزه بزرگ هیئت داوران همین‌طور جایزه تماشاگران این بخش را از آن خود کرد. “ضربه شلاق” دربارهٔ یک درامر نوجوان (با بازی مایلز تلر) و معلم موسیقی او (با بازی جی. کی. سیمونز) است. این فیلم به تازگی در جشنواره فیلم تورنتو نیز نمایش داده شده است.)

 اسکار


نامزدهای بهترین صداگذاری:
«تک تیرانداز آمریکایی» (جان ریتز، گرگ رادلوف و والت مارتین)
«مرد پرنده ای» (جان تیلور، فرانک ای. مونتانیو و توماس وارگا)
«بین ستاره‌ای» (گری ای. ریتزیو، گرگ لندیکر و مارک وینگارتن) 
«ناگسستنی» (جان تیلور، گری ای ریتزیو و دیوید لی)
«شلاق» (کریگ من، بن ویلکینز و توماس کرلی)

برنده: «تک تیرانداز آمریکایی» (جان ریتز، گرگ رادلوف و والت مارتین)
 

فیلم محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا در ژانر زندگی‌نامه‌ای جنگی درام به کارگردانی کلینت ایستوود و نویسندگی جیسون هال است. داستان فیلم برگرفته از کتاب تک‌تیرانداز آمریکایی و روایت زندگی تک تیرانداز امریکایی کریس کایل است.فیلم در ۶ ژانویه ۲۰۱۵، به طور گسترده اکران شد و رکوردهای متعدد فروش ابتدایی در گیشه را شکست. این فیلم بهترین فروش آغازین را در کارنامهٔ ایستوود ثبت کرد.تک تیرانداز آمریکایی بر اساس خاطرات کریس کایل، عضو واحدهای کماندویی نیروی دریایی آمریکا معروف به سیل ساخته شده است. کایل در چهار دوره حضور خود در عراق در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ بیش از ۱۶۰ نفر را کشت.

 اسکار


نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
پاتریشیا آرکت (بچگی)
لورا درن (وحشی)
کایرا نایتلی (بازی‌های تقلید)
اما استون (مرد پرنده)
مریل استریپ (در جنگل)

برنده: پاتریشیا آرکت (بچگی)
 
(پاتریشیا آرکت ( Patricia Arquette) (زاده ۸ آوریل ۱۹۶۸) یک بازیگر سینما اهل ایالات متحده آمریکا است. آرکت، همسر سابق نیکولاس کیج بود. او نخستین بار در فیلم خیلی زرنگ (۱۹۸۷) ظاهر شد.)

اسکار
نامزدهای بهترین فیلم‌برداری:
«ناشکسته» (رابرت دیکنز) 
«مرد پرنده» (امانوئل لوبزکی)
«آقاي ترنر» (دیک پوپ)
«هتل بزرگ بوداپست» (رابرت یومن)
«ایدا» (لوکاس زال و «ریزارد لنچوسکی)

برنده: «مرد پرنده» (امانوئل لوبزکی) 
 

(فیلمی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی آلخاندرو گونزالز اینیاریتو است که در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ منتشر شد. مایکل کیتون، زک گالیفیاناکیس، ادوارد نورتون، آندره‌آ ریسبرو، امی رایان، اما استون و نائومی واتس در فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. کیتون در نقش یک بازیگر هالیوودی است که مدت‌ها پیش با یک نقش ابرقهرمانی به شهرت رسیده است و در حال حاضر می‌خواهد با اجرای یک تئاتر اقتباسی از آثار ریموند کارور در برادوی، شهرت از دست‌رفته خویش را بازیابد.مرد پرنده‌ای در افتتاحیه ۷۱امین جشنواره فیلم ونیز اکران شد. در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ به صورت محدود در ایالات متحده و در ۱۴ نوامبر، به صورت جهانی اکران گردید. این فیلم بیش از ۵۹ میلیون دلار فروش داشت.)

 

اسکار

نامزدهای بهترین تدوین:
«
تک تیرانداز آمریکایی» (جوئل کاکس و گری دی. روچ)
«بچگی» (ساندرا آدیر) 
«هتل بزرگ بوداپست» (بارنی پیلینگ)
«بازی تقلید» (ویلیام گلدنبرگ)
«شلاق» (تام کراس)

برنده: «شلاق» (تام کراس) 

اسکار
نامزدهای بهترین طراحی صحنه و طراحی تولید:
«هتل بزرگ بوداپست»  آدام اشتوکهاوزن (طراح تولید)، آنا پیناک (طراح دکور) 
«بازی تقلید» ماریا یورکویچ (طراح تولید)، تاتیانا مک دونالد (طراح دکور)
«بین ستاره‌ای» ناتان کراولی (طراح تولید)، گری فتیس (طراح دکور) 
«درون جنگل» دنیس گسنر (طراح تولید)، آنا پیناک (طراح دکور)
«آقای ترنر» سوزی دیویس (طراح تولید)، شارلوت واتس (طراح دکور)

برنده: «هتل بزرگ بوداپست»  آدام اشتوکهاوزن (طراح تولید)، آنا پیناک (طراح دکور) 
 

(فیلمی کمدی محصول سال ۲۰۱۴، به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسن با الهام از آثار اشتفان تسوایگ است. در این فیلم بازیگرانی همچون رالف فاینس، فهرید موری آبراهام، متیو آمالریک، تیلدا سوئینتن، آدرین برودی و ویلم دافو به ایفای نقش پرداختند.در سال ۱۹۳۰ که دولتی فاشیست در حال قدرت گرفتن است و شعله جنگ در حال روشن شدن، هتل بزرگ بوداپست به واسطه تلاش فراوان مهماندار و شاگردش به یکی از برترین تفریحگاه‌های اروپا تبدیل شده است. یکی از مشتریان همیشگی هتل می‌میرد و یک نقاشی ارزشمند به مهماندار می‌رسد، با این اتفاق همه چیز تغییر می‌کند.)



اسکار
نامزدهای بهترین موسیقی متن:
«هتل بزرگ بوداپست» (الکساندر دسپلات)
«بازی‌های تقلید» (الکساندر دسپلات)
«تئوری همه چیز» (
یوهان یوهانسون)
«آقای ترنر» (
گری یارشون)
«بین ستاره‌ای» (
هانس زیمر)

برنده: «هتل بزرگ بوداپست» (الکساندر دسپلات)
 

اسکار
نامزدهای بهترین ترانه:
«من نمی‌خواهم برایت دلتنگ شوم» از فیلم «من خودم خواهم بود»
«حق شناس» ازفیلم آن «سوی نورها»
«شکوه» از فیلم «سلما»
«ستاره‌های گمشده از فیلم «دوباره شروع کن» 
«همه چیز عالی است» از فیلم «لگو»
 
برنده: «شکوه» از فیلم «سلما» 
 
(فیلمی تاریخی درام به کارگردانی آوا داورنای است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این فیلم نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردان در جوایز گلدن گلوب و جوایز سال منتقدان شده است.سلما، فیلم مهیج و یک درام تاریخی نیرومند در مورد مبارزه طولانی و خستگی ناپذیر مارتین لوترکینگ برای کسب حقوق شهروندیو از جمله حق رای برای سیاه‌پوستان آمریکا است.)


اسکار
نامزدهای بهترین فیلم‌نامه اقتباسی:
«فاد ذاتی» نوشته پل توماس اندرسیون
«شلاق» نوشته دامیان چازل
«تک تیرانداز آمریکایی» نوشته جیسون هال
«تئوری همه چیز» نوشته آنتونی مک‌کارتن
«بازی‌های تقلید» نوشته 
گراهام مور

برنده: «بازی‌های تقلید» نوشته گراهام مور
 
("بازی تقلید"برنده "جایزه انتخاب مردم"، مهمترین جایزه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم تورنتو شد. مورتن تیلدام کارگردان در پیامی به دست آوردن این جایزه را «افتخاری شگفت‌آور» توصیف کرد. در این فیلم بندیکت کامبربچ در نقش تورینگ در کنار کیرا نایتلیظاهر شده است. داستان «بازی تقلید» درباره بخشی از زندگی تراژیک آلن تورینگ، ریاضی‌دان و دانشمند بریتانیایی است که گفته شد که با رمزگشایی پیام‌های محرمانه نیروی دریایی آلمان در جریان جنگ جهانی دوم توانست جان هزاران نفر را نجات دهد و مقدمه‌ای برای پایان این جنگ باشد. از اقدامات آقای تورینگ تجلیل شد، اما چند سال بعد در سال ۱۹۵۲ به دلیل همجنسگرایی که در آن زمان در بریتانیا جرم محسوب می‌شد، بشدت مورد غضب دولت قرار گرفت. او نهایتاً در سال ۱۹۵۴ به زندگی خود خاتمه داد.)

نامزدهای بهترین فیلم‌نامه اصلی:
«هتل بزرگ بوداپست» نوشته وس اندرسون 
«فاکس کچر» نوشته دان فاترمن و مکس فرای
«شبگرد» نوشته دان گیلوری 
«مرد پرنده» نوشته آلخاندرو گونزالز ایناریتو 
«بچگی» نوشته ریچارد لینکلیتر

برنده: «مرد پرنده» نوشته آلخاندرو گونزالز ایناریتو 
 
اسکار

نامزدهای بهترین کارگردانی:
وی اندرسون (هتل بزرگ بوداپست)
آلخاندرو گونزالو ایناریتو (مرد پرنده)
ریچارد لینکلیتر (بچگی)
بنت میلر (فاکی کچر)
مورتن تیلدوم (بازی‌های تقلید)

برنده: آلخاندرو گونزالو ایناریتو (مرد پرنده) 
 

(وی در شهر مکزیکوسیتی، در محله‌ای متوسط و در همجواری ناحیه‌ای خطرناک و معروف برای گانگسترهایش، به دنیا آمد. پدر وی بانکدار ثروتمندی بود اما در زمان کودکی وی، پدرش ورشکست شد و همه چیزش را از دست داد. به گفته آلخاندرو، پدرش برای او یک قهرمان محسوب می‌شد زیرا در آن شرایط سخت، با پشتکار و اعتقاد یک مبارز از خانواده خود پاسداری می‌کرد.

وی در سال ۱۹۸۴ به عنوان دی جی در ایستگاه رادیویی معروف مکزیکی WFM مشغول به کار شد. او از سال ۱۹۸۸ شروع به ساختن موسیقی برای شش فیلم بلند از جمله (۱۹۸۹) Garra de tigre نمود. او فیلمسازی را تحت آموزه‌های لودویک مارگولس، کارگردان لهستانی در مین و لوس آنجلس و کارگردانی را زیر نظر جودیت وستون در لوس آنجلس آموخت.

او در دهه نود، مسئول تهیه برنامه‌های Televisa، یک شرکت معروف تلویزیونی مکزیکی بود و در ۲۷ سالگی در زمره جوان‌ترین کارگردانان آنها به شمار می‌رفت. پس از Televisa و در سال ۱۹۹۱، وی شرکت Zeta films را راه اندازی نمود که در زمینه تولید تبلیغات و برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های کوتاه فعالیت داشت.)

Alejandro González Iñárritu with a camera in production.jpg
نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن:
ماریو کونیلا (دو روز؛ یک شب)
جولیان مور (آلیس آرام)
روزاموند پایک (دختر گمشده)
ریس ویترسپون (وحشی)
فلیسیتی جونز (تئوری همه چیز)
 
برنده: جولیان مور (آلیس آرام) 
 
(جولیان مور (زاده ۳ دسامبر ۱۹۶۰بازیگر آمریکایی-بریتانیایی و نویسنده کتاب کودکان است. جولیان مور بازیگر پرکار سینما از اوایل دهه ۱۹۹۰، هم در فیلم‌های هنری و هم در فیلم‌های هالیوودی موفق بوده است. وی برای نمایش‌های احساسی از زنان معمولی معروف بوده و ۴ نامزدی اسکار دارد. پس از پایان تحصیل در رشته تئاتر در دانشگاه بوستون، مور کارش را با مجموعه نقش‌هایی در تلویزیون آغاز کرد.)
 
Julianne Moore - 66ème Festival de Venise (Mostra).jpg


نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد:
استیو کرول (فاکس کچر)
بردلی کوپر (تک تیرانداز آمریکایی)
بندیکت کامبرباچ (بازی های تقلید)
مایکل کیتون (مرد پرنده)
ادی ردماین (تئوری همه چیز)

برنده: ادی ردماین (تئوری همه چیز) 
 
او یک هنرپیشه اهل بریتانیا است. وی از سال ۱۹۹۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او برای بازی در فیلم تئوری همه چیز جایزه بهترین بازیگر مرد در ۷۲مین مراسم گلدن گلوب را دریافت کرده است.از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به بی‌نوایان، دختر دیگر بولین، هفته‌ای که با مریلین گذراندم، الیزابت: دوران طلایی، چوپان خوب، صعود به مشتری اشاره کرد.

اسکار

نامزدهای بهترین فیلم بلند:
«بچگی»
«مرد پرنده»
«تک تیرانداز آمریکایی»
«هتل بزرگ بوداپست»
«بازی‌های تقلید»
«سلما»
«تئوری همه‌ چیز»
«شلاق»


برنده: «مرد پرنده»



                                                  منبع-تابناک.ویکیپدیا.سینماگرام.برترینها



تعداد بازدید از این مطلب: 5009
برچسب‌ها: اسکار 2015 , هالیوود ,
موضوعات مرتبط: سینمای غرب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

دو شنبه 4 اسفند 1393 ساعت : 9:34 بعد از ظهر | نویسنده : م.م
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
درباره ما
تقدیم به عزیز سفرکرده ام (فاطمه) .گرچه ناگهان مراتنها گذاشتی ولی به دیداردوباره ات امیدوارم،درلحظه موعودی که ناگهان میآید. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- د رقرونی هم دور وهم نه چندان دور( ایران )باوجود نشیب و فراز های تاریخی بسیارش در بازه های زمانی مکرر،همواره ابرقدرتی احیا شونده و دارای پتانسیل و استعدادبالا برای سیادت برجهان بود .کشورما نه تنها از نقطه نظرقابلیتهای علمی و فرهنگی ،هنری ،ادبی و قدرت نظامی یکی از چندتمدن انگشت شماری بود که حرف اول را دردنیاهای شناخته شده ی آن زمانها میزد، بلکه در دوره هائی طلائی و باشکوه ،قطب معنوی و پرجلال و جبروت جهان اسلام نیز بشمار میرفت . در عصر جدید که قدرت رسانه بمراتب کارآمد تر از قدرت نظامیست باید قابلیتهای بالقوه و اثبات شده ایرانی مسلمان را برای ایجاد رسانه تعالی بخش،درست و کارآمدبه همه یادآوری نمودتا اراده ای عظیم درهنرمندان ما پدید آید درجهت ایجاد (سینمای متعالی)و پدیدآوردن رقیبی متفاوت و معناگرا برای سینمای پوچ ،فاسد و مضمحل غرب و شرق نسیان زده و بالاخص " غول هالیوود"که برکل جهان سیطره یافته است.شاید بپرسید چرا سینما؟...جواب این است : سینما تاثیر بخش ترین رسانه در عالم است و باآن میتوان وجود معنوی انسانها را تعالی دادویا تخریب کرد...و متاسفانه تخریب کاریست که در حال حاضر این رسانه با عمده محصولات خودبه آن همت گماشته است و تک و توک محصولات تعالی بخش آن همیشه در سایه قراردارندو بخوبی دیده نمیشوند چون جذابیت عام ندارندو قادر به رقابت با موج خشونت و برهنه نمایی موجودنیستند. دادن جذابیت و عناصر لذت بخش نوین و امتحان نشده بدون عوامل گناه آلود به محصولات تصویری بگونه ای که بتواند بالذات ناشی از محصولات سخیف و ضد اخلاقی رقابت نماید کاریست بس پیچیده که نیازمند فعالیت خالصانه مغزهای متفکر ومبتکراست و من فکر میکنم این مهم فقط از عهده هنرمندان و متفکران ایرانی برخواهد آمد و شاید روزی که من نباشم محقق گردد...شاید
منو اصلی
موضوعات
لینک دوستان
آرشیو مطالب
نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 193
:: کل نظرات : 70

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 25

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1911
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2345
:: بازدید ماه : 7973
:: بازدید سال : 25179
:: بازدید کلی : 528533
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان CINTELROM و آدرس cintelrom.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.